Plakat til golf-begivenhed

Baggrund I forbindelse med den årlige velgørende golfturnering skulle det amerikanske brand Ace have lavet en plakat. Plakaten skulle selvfølgelig udstråle golf, men også kombinere elementer fra baseball, da spilleren Karry Woods var årets hovednavn for at tiltrække opmærksomhed omkring projektet. Løsning Jeg lavede en grafisk plakat med en lidt legende grafisk tilgang, der gav […]
Stort outdoor produktkatalog

Baggrund BILKA Bilka udgiver hvert år et omfattende produktkatalog med fokus på deres outdoor-sortiment – fra havemøbler og parasoller til trampoliner og grill. Kataloget rummer et stort udvalg af produkter og billedmateriale i meget varierende stil og kvalitet. Nogle billeder blev taget specifikt til kataloget, mens andre kom fra forskellige leverandører. Udfordringen var at skabe […]
Nyt design til katalogerne

Baggrund Lysmesteren ønskede at opdatere deres kataloger med et mere professionelt og mere nutidigt udtryk. Det eksisterende katalogdesign trængte til en modernisering, så katalogerne i højere grad kunne understrege den eksklusive produktportefølje og inspirere deres kunder. Løsning Jeg designede et nyt kataloglayout med tydelig inspiration fra bolig- og livsstilsmagasiner. Her fik både produkter og grafisk […]
Visuel identitet der matcher kvaliteten

Fra anonym kommunikation til stærk, genkendelig identitet SPEKVA er en dansk virksomhed, der skaber skræddersyede bordplader og møbler i massivt træ – med rødder i stolte håndværkstraditioner og kompromisløs kvalitet. Men den visuelle kommunikation fortalte ikke samme historie. Den gamle stil var anonym og sagde ikke noget om det, der gør SPEKVA unik. Det var […]
Ny visuel identitet med grafisk udtryk

Baggrund Ehrenberg Kommunikation havde brug for at få opdateret deres visuelle identitet, men de ønskede at beholde deres eksisterende logo. Det var vigtigt for dem, at deres nye udtryk blev flot og spændende at se på. De var dog udfordret af et begrænset udvalg af billedmateriale, fordi de som specialister inden for PR og kommunikation […]
Ny skandinavisk visuel identitet

Baggrund Skagen Havn havde behov for en ny identitet af primært to grunde: Deres logo og identitet var forældede at se på. Deres forretning havde forandret sig, efter at havnen var blevet udbygget, og de dermed havde fået en helt ny målgruppe. Den nye identitet skulle selvfølgelig afspejle dette. Løsning Enkelt og skandinavisk udtryk Bølgen […]
Design af emballager til lysestager

Baggrund LIND DNA havde designet nogle smukke og stabelbare lysestager. I den forbindelse skulle de bruge nogle emballager der var enkle og som gør sig godt i butikkerne. Løsning Jeg har været med til at designe en del emballager for LIND DNA. Emballagerne skulle både være smukke at se på og formidle indhold og produktfordele. […]
Katalog til stilfuldt interiør

Baggrund LIND DNA er kendt for deres smukke danske design til borddækningen. De favner en stor bredde i deres produkter, der sælges på tværs af landegrænser. De har jævnligt brug for forskellige tryksager, lige fra store kataloger til små indstik. Fælles for dem alle er, at de skal være æstetiske og præsentere LIND DNAs smukke […]
Kataloger med DIY og inspiration

Baggrund BILKA udgiver kataloger i forskellige temaer inden for mode, skønhed, interiør m.m. Hvert katalog har sit eget tema som skal formidles kreativt og æstetisk. Løsning Ud fra BILKAs ønsker om et tema og udvalgte varer udviklede jeg idéer til, hvordan vi kunne præsentere produkterne. Det var fx i form af DIY’s, ideer til styling […]
Kataloger i fantasifuldt univers

Produktkatalog med fortællinger og nordisk natur NORDEN Bikes producerer smukt designede danske cykler. Hvert år udgiver de et inspirationskatalog, som deres forhandlere kan give videre til kunderne. Her bliver cyklerne præsenteret i et æstetisk stærkt og grafisk gennemført univers, hvor der er kælet for detaljerne – præcis som på cyklerne selv. Eksklusivt katalogdesign med blik […]