Ny skandinavisk visuel identitet

Baggrund

Skagen Havn havde behov for en ny identitet af primært to grunde:

  1. Deres logo og identitet var forældede at se på.
  2. Deres forretning havde forandret sig, efter at havnen var blevet udbygget, og de dermed havde fået en helt ny målgruppe. Den nye identitet skulle selvfølgelig afspejle dette.

Løsning

Enkelt og skandinavisk udtryk

Bølgen fra deres oprindelige logo blev først videreført for at bevare noget af historikken, men jeg genfortolkede den i et langt mere moderne og skandinavisk udtryk.

Som supplement til logoet udviklede jeg den ekstra bølgeform, som kunne bruges som et genkendeligt grafisk element. Et grafisk element er et super godt værktøj til at give identitet til elementer, uden nødvendigvis at skulle inkludere logoet.

Med logoet på plads designede jeg forskellige elementer, lige fra brevpapir og mailsignatur til brochurer og roll ups.

Til sidst leverede jeg en designmanual til Skagen Havn. I den havde de fremadrettet en plan for fx hvilke farver og skrifttyper, de skulle bruge, og hvordan de billeder, de fik taget, skulle se ud.

Primære farver

Typografi

Skal vi tage en snak?

Har du spørgsmål eller vil du gerne have en afklarende samtale? Kontakt mig, så tager vi en uforpligtende snak, hvor vi kan gå dine tanker og ideer igennem.