Baggrund
Jeg elsker passionerede mennesker, og kvægdyrlægerne hører helt sikkert under den kategori. De elsker deres fag og ikke mindst køer. Og så udgør de et rent team af unge kvinder – det er noget, der skiller sig ud i branchelandskabet, og deres kunder oplever dem som et frisk pust. Derfor var vi enige om, at de i deres nye identitet godt måtte skille sig ud med et mere feminint udtryk.
Løsning
Kvægdyrlægerne ønskede at bibeholde en ko i logoet, da det hurtigt formidler deres kerneområde. Men fremfor bare at vise en ko, arbejdede jeg med nogle symbolikker for at udstråle kvægdyrlægernes værdier.
Sundhed
Kvægdyrlægernes hovedopgave er selvfølgelig at varetage køernes sundhed og trivsel. Derudover arbejder de også med økologi og kan rådgive om en mere grøn omstilling.
Omsorg
Udover at have høj faglighed har Kvægdyrlægerne et stort fokus på at være en nærværende sparringspartner for landmændene. De viser altså ikke kun omsorg for køerne, men møder også deres kunder i øjenhøjde og med en ligefrem kommunikation.
Femininitet
Ikonet blev holdt spinkelt, enkelt og med bløde former, så det fik et feminint udtryk. Og ja, man kan godt lave noget, der er feminint, uden at det er lyserødt. Vi valgte her i stedet en klassisk sort/hvid farvepalette, så det samlede udtryk også kan rumme, at deres kunder typisk er mænd.
Identiteten fik desuden et ekstra lidt legende element i form af ‘ko-pletter,’ som de kunne bruge som lidt ekstra blikfang på de mere uformelle platforme, hvor de gerne kommunikerer med lidt mere glimt i øjet.





Tuuusinde tak til dygtige Nadia Kjeltoft Norup for at hjælpe med designet! Du har ramt helt plet i forhold til vores identitet. Min største anbefaling til andre der har brug for hjælp til lignende.
Camilla Eskerod, Kvægdyrlægerne
