Ny visuel identitet med grønt fokus

Baggrund

Guldborgssund Forsyning arbejder med både nuværende og kommende udfordringer og er i høj grad en moderne og fremsynet virksomhed. Det er blandt andet med dette som baggrund, at de kom til mig med ønsket om et nyt logo, der afspejler deres værdier.

Jeg havde naturligvis en briefing med Guldborgssund Forsyning, hvor de fortalte mig om deres baggrund, organisationen og deres ønsker til det kommende logo.

Løsning

Ud fra briefingen har jeg især arbejdet med tre fokusområder for designet, som jeg her vil tage dig igennem:


Enkelt

Min research viste, at mange forsyningsselskabers logoer er meget farverige og komplekse. Dette er typisk resultatet af, at de bruger forskellige farver og ikoner i logoet for at repræsentere deres forskellige afdelinger. Dette kan gøre logoerne svære at genkende og afkode. Guldborgssund Forsyning ønskede derfor et mere enkelt logo, der kunne forene organisationen som én samlet enhed, frem for at fremhæve de enkelte afdelinger.


Troværdigt

Guldborgssund Forsyning leverer fundamentale ydelser til deres kunder, og det er derfor vigtigt, at deres logo udstråler seriøsitet og pålidelighed. Det var en vigtig præmis, at logoet skulle afspejle denne seriøsitet.


Imødekommende

Selvom seriøsitet var vigtig, leverer Guldborgssund Forsyning også service og kommunikation i øjenhøjde med deres kunder. Derfor måtte logoet ikke fremstå utilnærmeligt eller koldt. Det skulle have et rundt og imødekommende udtryk.

De overstående tanker blev kogt ned til nogle symbolikker i form af ikoner. Som igen blev kogt ned til ét enkelt logo, som i dag er det nye kendetegn for Guldborgssund Forsyning.

Skal vi tage en snak?

Har du spørgsmål eller vil du gerne have en afklarende samtale? Kontakt mig, så tager vi en uforpligtende snak, hvor vi kan gå dine tanker og ideer igennem.