En opdateret visuel stil med plads til rejseinspiration
Aalborg Lufthavn havde netop lanceret en ny hjemmeside og ønskede i samme forbindelse at få opdateret designet på deres nyhedsbrev. Det nye nyhedsbrev design skulle matche hjemmesidens visuelle stil og fungere som en inspirerende kommunikationskanal.
Nyhedsbrevet skulle rumme flere formål: præsentation af lufthavnens destinationer, inspiration til rejser og kampagner fra taxfree-butikken. Det krævede en løsning, der både var fleksibel, overskuelig og tro mod deres visuelle identitet.
Fleksibelt layout i et enkelt og indbydende design
Med udgangspunkt i Aalborg Lufthavns nye visuelle stil designede jeg et nyhedsbrev med et rent og moderne layout. Jeg udviklede forskellige moduler fx til tilbud, inspiration og destinationer som lufthavnen nemt kan kombinere og tilpasse fra udsendelse til udsendelse.
Hvert modul er designet med fokus på grafisk er enkelt og nemt at afkode, visuel balance og brugervenlighed. Kombinationen af grafiske elementer og billeder skaber et godt flow gennem nyhedsbrevet og gør det let for modtageren at afkode indholdet.
Resultatet er et ensartet og professionelt nyhedsbrev, der understøtter lufthavnen branding, øger læsbarheden og giver lyst til at klikke.
